Monthly Archives: kwiecień 2017

POMAGAJMY Z UNICEF

WSPIERAMY AFRYKAŃSKIE DZIECI ! WSPÓLNIE MOŻEMY WIELE ! NIE POZWÓLMY IM GŁODOWAĆ I UMIERAĆ !

LICZY SIĘ KAŻDA ZŁOTÓWKA! POMÓŻ ! Chłopiec, którego widzisz na zdjęciu, ma na imię Tuhafeni. Jest skrajnie niedożywiony, a każdy kolejny dzień jest dla niego walką o życie. 

Podobny obrazNie pozwól, aby głód odebrał mu szanse na szczęśliwe dzieciństwo! Katastrofy naturalne, które w ostatnim czasie spustoszyły Afrykę, miały bezpośredni wpływ na życie najbardziej bezbronnych dzieci. Otrzymują one za mało jedzenia, aby mogły rozwijać się i żyć w zdrowiu. 26,5 miliona maluszków, takich jak Tuhafeni, cierpi z głodu. Grozi im śmierć. Skrajnie niedożywione dzieci pilnie potrzebują Twojej pomocy. Podaruj im szansę na zdrowe dzieciństwo!

Każde uzbierane 100 zł to np. 3 tygodniowa terapia leczenia niedożywienia (63 porcje żywności terapeutycznej) dla dzieci takich jak Tuhafeni. Od 25 kwietnia przez 2 tygodnie po szkole będą chodzili uczniowie z puszką oznaczoną napisem UNICEF. Liczymy na Twoją pomoc i wsparcie dla dzieci umierających z głodu.

OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA ZBIÓRKĘ PIENIĘDZY:

Żaneta Piernikowska, Małgorzata Baumgart, Paweł Rutkowski

Ogród Botaniczny 3a, 3b

Wycieczka do Ogrodu Botanicznego

Klasa III a i IIIb

        19 kwietnia uczniowie klasy III a i III b wybrali się na wycieczkę do Ogrodu Botanicznego, wzięli udział w lekcji pt „Zwierzęta w wodzie, pod ziemią, w powietrzu i na lądzie”. Uczniowie pod kierunkiem pani przewodnik szukali mieszkańców ogrodu, żyjących w  tych środowiskach. By obserwacje i poszukiwania były skuteczne, dzieci zostały wyposażone w lornetki i lupy. Pomimo chłodnego dnia udało się zaobserwować wiele gatunków zwierząt. Na zakończenie zajęć dzieci wykonały oryginalne ludziki, które jeśli będą dobrze pielęgnowane „zazielenią się” bujną czupryną.

« z 11 »

,,Żabki” w 2b

Na początku kwietnia  dzieci z klasy II b odwiedzili niecodzienni goście – dzieci z grupy przedszkolnej „Żabki”. Spotkanie rozpoczęło się śpiewem piosenek o wiośnie, a więc radośnie i w dobrym nastroju. Uczniowie z klasy drugiej i Przyszli Uczniowie z przedszkola wspólnie wykonali pracę plastyczną pt. „Wielkanocny kurczak”.  Starsi wcielili się w rolę opiekunów i pomocników, a młodsi z entuzjazmem poddawali się tej opiece. Dzięki temu kurczaczki  były naprawdę wspaniałe! Był  też czas na chwilę rozmowy. Dzieci z Przedszkola nr 93 zadawały drugoklasistom mnóstwo pytań np. Czy w szkole jest dużo nauki? O której rozpoczynają się lekcje? Czy jest trudno?  Czy do uczniów przychodzi św. Mikołaj? Dzieci z II b chętnie odpowiedziały na każde pytanie, a na koniec  wszyscy degustowali ciasteczka. Można więc powiedzieć, że było miło, twórczo i słodko!

« z 17 »

WIELKANOC W 1A

Pierwszaki przygotowały prawdziwie królewskie śniadanie wielkanocne. Pachniało aż na korytarzu, a kanapki wyglądały tak smakowicie, że palce lizać. Po takim świątecznym, pysznym poczęstunku każdy otrzymał miły, słodki upominek, ale jak tradycja nakazuje, upominki były dobrze pochowane i trzeba było je poszukać. Najdłużej trwały poszukiwania prezentu Krzysia, na szczęście pani studentka w końcu wypatrzyła podarunek przyczepiony na klamerce, za rysunkami. Zajączek bardzo się w tym roku postarał, dziękujemy .

wiosennie 2017 050
Aperture: 2.6
Camera: Canon PowerShot A580
Iso: 250
Orientation: 1
« z 6 »

WIOSNA W 1A

Uczniowie klasy 1a powitali wiosnę sadząc kwiaty oraz głośno śpiewając i grając na przyniesionych instrumentach muzycznych. Dzięki radosnej muzyce zrobiło się w klasie gorąco, oby i za oknem była tak ciepła atmosfera, jak u nas.

« z 4 »

W baśniowej krainie… niecodzienna powtórka z języka polskiego.

Polonistki, p. Aldona Soboń i p. Andżelika Barańska, przygotowały dla swoich czwartoklasistów baśniową grę. W trakcie pierwszego dnia rekolekcji klasy IV wzięły udział w grze dotyczącej wiedzy o baśniach, która rozgrywała się na terenie szkoły. Rywalizacja miała na celu powtórzenie informacji dotyczących wcześniej omawianego gatunku literackiego. Uczniowie w drodze losowania podzieleni zostali na 9 grup. Każda z nich dostała mapkę, na której były zaznaczone poszczególne stacje z zadaniami. Uczniowie mieli do wykonania siedem zadań. Oto one:

  1. Zamek księżniczki, która zgubiła się w krainie baśni.

– wynotuj z tekstu wszystkie  tytuły baśni;

  1. Klucz do Krainy Popularności

– ułóż rebus baśniowy;

  1. Kraina Baśni

– ułóż baśń, na podstawie wylosowanych kostek story cubes;

  1. Jaskinia Niewiadomych

– rozwiąż krzyżówkę tematyczną;

  1. Czary mary

– ułóż zagadkę do wylosowanej baśni;

  1. I żyli długo i szczęśliwie

– ułóż zakończenie baśniowe;

  1. Turniej rycerski

– strzelanie z łuku do celu.

Najlepszą wiedzą z zakresu baśni wykazała się grupa z klasy IV a, w skład której wchodzili: Nikodem Miszewski, Filip Meysner, Marika Plackowiak, Patrycja Błoch, Marta Kozłowska, Dagmara Chylińska, Kacper Bartoszak. Miejsce drugie zajęła grupa z kl. IV b: Oliwia Frąckowiak, Maksymilian Smakulski, Jakub Jaraczewski, Arkadiusz Janicki, Adam Korecki, Kamil Wroński. Na miejscu trzecim znalazła się grupa z kl. IV c: Joanna Kaszyńska, Emilia Orzechowska, Aleksandra Chudziak, Wojciech Zienkiewicz, Oliwia Wituchowska.

Spotkanie z pisarzem i podróżnikiem Łukaszem Wierzbickim

        6 kwietnia uczniowie klas trzecich wzięli udział w spotkaniu ze znanym i lubianym autorem książek dla dzieci i młodzieży – Łukaszem Wierzbickim. Autor w zabawny sposób przybliżył kilka historii, które były inspiracją do napisania książek. Uczniowie zaangażowani zostali w scenki, brali aktywny udział w spotkaniu. Na zakończenie wszyscy zainteresowani otrzymali autograf oraz mieli możliwość zakupu książek.

« z 17 »

TARGI KSIĄŻKI-SPOTKANIE Z PANIĄ MAŁGORZATĄ MUSIEROWICZ!

« z 15 »

Wyróżnienie w Konkursie Akapit Press

24 marca 2017 r. podczas Targów Książki dla Dzieci i Młodzieży uczennica kl. VI c – Maria Sroka odebrała wyróżnienie w konkursie na scenariusz na podstawie książek pani Małgorzaty Musierowicz. Poznańska pisarka gościła tego dnia na targach i podpisywała swoje książki.

Wyjście szkolnego koła „Kulturka” do teatru! Jak pokonać węża?

Z takim pytaniem zetknęła się grupa „Kulturki” oraz uczniowie klasy IVb podczas spektaklu pt. „Indianie”?

Czym jest dzisiaj odwaga? Jak być odważnym? Jak żyć odważnie? Jak zachęcać do odwagi?
Odpowiedzi na te pytania próbowali udzielić aktorzy Teatru 21, którzy przywoływali ducha wojowniczek i wojowników. Spektakl prezentowany był 23 marca 2017 r. w ramach „Teatru powszechnego” – całorocznego, autorskiego projektu performatywnego realizowanego przez Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu od 2016r.

„Indianie” to dobra zabawa, ale też szkoła wychowania obywatelskiego; wspólnego działania dla dobra ogółu. By pokonać węża, trzeba działać razem. Na scenie i na ulicy. Na pomoc zostają wezwani widzowie, którzy razem z aktorami, siedząc na scenie, radzą, jak pokonać węża.

Czy im się to udało? Oczywiście, że tak!

Warto dodać, że członkami Teatr 21 z Warszawy są uczniowie oraz absolwenci szkoły „Dać Szansę”, osoby z zespołem Downa i autyzmem.

« z 4 »