Po powrocie z ferii na uczniów naszej szkoły czekało wiele zadań związanych z obchodami Miesiąca Języka Ojczystego.
Pierwszy tydzień poświęciliśmy ortografii. Na szkolnych korytarzach pojawiły się karteczki z trudnościami ortograficznymi, a także zasadami. Klasy V przygotowały plakaty promujące poprawność językową. Natomiast klasy VI i VII próbowały ułożyć dyktanda z wybraną przez nich zasadą ortograficzną. W klasach IV zostały przeprowadzone tzw. „biegane dyktanda”. Dla klas IV-VII i gimnazjum odbył się konkurs na „MEMa ortograficznego”.
Gwara to temat drugiego tygodnia obchodów. Ściany szkolnych korytarzy dodatkowo ozdobiły słowniczki gwary poznańskiej, rymowanki, a także rysunki potraw. Na lekcjach języka polskiego uczniowie wysłuchali opowiadań z książki Juliusza Kubela „Blubry Starego Marycha”. Próbowali tworzyć również własne teksty w gwarze poznańskiej.
Kolejny tydzień dla klas V był szczególny, ponieważ wzięli oni udział w grze Ortograficzno-gwarowej na terenie naszej szkoły. Koło „Kulturka” przygotowało zadania, które musieli rozwiązać uczniowie na 5 stacjach, a na końcu ułożyć hasło z pozyskanych liter.
21 marca był ostatnim dniem Miesiąca Języka Ojczystego. W tym dniu obchodziliśmy także Dzień Poezji. Uczniowie klas V mieli za zadanie uzupełnić wiersz z lukami i tym samym stworzyć swój utwór. Klasy VI natomiast materiał językowy do napisania utworu lirycznego uzyskały z gazet.
Pamiętajmy, że język polski jest OK!
Andżelika Barańska
nauczyciel języka polskiego