#Październik 2023
Szkoła Podstawowej nr 61 im. Komisji Edukacji Narodowej w Poznaniu przystąpiła
w tym roku szkolnym do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego EMP@TYCZNA KLASA.
Głównym celem projektu jest kreowanie u dzieci i młodzieży postawy lojalności, współpracy i pomocy oraz rozwijanie umiejętności odczuwania stanów emocjonalnych innych osób i reagowania na dany sposób zachowania. Projekt jest realizowany w formie comiesięcznych wyzwań, zadań do realizacji, a nasza szkoła w pełni wypełniła swoją październikową misję.
W szkole i poszczególnych klasach podjęte były liczne działania, a oto tylko niektóre z nich:
– klasy biorące udział w projekcie podjęły się odpowiedzi na pytanie: czym jest empatia? Odbyły się rozmowy na temat hasła tego miesiąca i poszukiwanie sposobów na rozwijanie
w sobie empatii,
– klasa IV b podczas zajęć szkolnych pracowała nad rozwijaniem wrażliwości na potrzeby uczniów, koleżanek i kolegów z klasy, a także nauczycieli. Bieżące sytuacje, zdarzenia
w klasie były omawiane w grupie pod kątem interpretowania sytuacji z różnych punktów widzenia. Uczniowie wczuwając się w stany emocjonalne innych uczniów i nauczyciela doskonalili swoje zdolności empatyczne,
-cała społeczność szkolna zaangażowała się w udział w licznych akcjach charytatywnych,
– odbyła się akcja „Dzień Piżamy”, której koordynatorem była klasa VIc. Pragnęli w ten sposób, przede wszystkim, zwrócić uwagę na zdrowie i empatię. Dzięki wsparciu udało się zebrać 920,23 zł i 1 euro! Kwota ta zasili konto Fundacji „Gdy Liczy się Czas”, która jest pomysłodawcą Ogólnopolskiej Akcji Charytatywnej na rzecz dzieci chorych onkologicznie,
– klasa VIIa zorganizowała akcję „Herbatka dla seniora”, zbierane były kawy i herbaty, które powędrują do seniorów z ośrodka dziennego pobytu psychiatryczno- geriatrycznego oraz ośrodka stałego pobytu dla seniorów przy ulicy Mogileńskiej,
– klasa VI b, we współpracy ze szkolnym kołem PCK, zorganizowała zbiórkę potrzebnych artykułów na rzecz zwierząt ze schroniska w Poznaniu,
– klasa VI a wysyłała listy z dobrym słowem- tzw. Empatyczna Poczta, każdy z uczniów otrzymał nawet wiersz napisany przez jedną z koleżanek z klasy, utworzone zostało również serce z dobrych uczynków na klasowej gazetce,
– w klasie VII b obchodzony był dzień pozdrowień,
– zabawa w Cichego Przyjaciela, w której każdy uczeń losuje jedną osobę, której pomaga przez określony czas, również była udziałem wielu klas,
Zaangażowanie było duże, a realizacja na szóstkę, jesteśmy więc przekonani,
że każdy, kto w jakiś sposób włączył się do poszczególnych akcji rozbudził w sobie empatię
i będzie chciał pracować nad nią dalej.